מרכזי יד מכוונת

איך מקבלים ייעוץ והכוונה לוועדות רפואיות?

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי מורכבת מרופא שמתמחה בתחום מסוים וממזכיר ישיבה שתפקידו לשמור על הנהלים. בדיקה על ידי ועדה רפואית רלוונטית לכל מבוטח במוסד לביטוח לאומי שמעוניין למצות את הזכויות שלו. יש צורך בבדיקה של ועדה רפואית לצורך קבלת קצבאות והטבות, למימוש זכויות קיימות או לבירור לגבי קביעת ליקויים וקבלת אחוזי נכות.

הבעיה מתחילה בכך שרוב המבוטחים לא יודעים כיצד לקבל ייעוץ והכוונה לוועדות רפואיות של המוסד לביטוח לאומי. חלק ניכר מהמבוטחים שזקוקים לשירותי הוועדה הרפואית הם קשישים או בעלי מוגבלויות, מה שמצמצם עוד יותר את היכולת שלהם לעמוד בדרישות הועדה.

בנוסף, ההתנהלות של הוועדה הרפואית לא תמיד ברורה לקהל הרחב. המוסד לביטוח לאומי קובע את אחוז הנכות הרפואית על פי שורה ארוכה של קריטריונים ורק חלק מהאנשים שעונים עליהם מודעים  לכך מראש.

הכירו את מרכזי הייעוץ וההכוונה

הפתרון לבעיה שעל הפרק הוא להתייעץ עם נציגי מכון מקצועי. מרכז יד מכוונת למשל מופעל מטעם המוסד לביטוח לאומי עצמו, והוא נותן למבוטחים ייעוץ והכוונה בחינם. המרכז מיועד לכל מי שעומד לפגוש ועדות רפואיות בנושאי נכות ונכון להיום הוא פועל בחיפה, באר שבע, ירושלים ופתח תקווה. מטרת פעילות יד מכוונת ביטוח לאומי היא לחסוך לפונים כסף שמשולם בדרך כלל לעורך דין או לחברות פרטיות העוסקות במיצוי זכויות.

יש כמה דברים שכדאי לדעת על מנת לנצל את הנוכחות של יד מכוונת במהלך התנהלות מול המוסד לביטוח לאומי והוועדות הרפואיות. ראשית, מבוטחים המעוניינים להגיש למוסד לביטוח לאומי תביעה יכולים לפנות למרכז ההכוונה רק אם מדובר על תביעה ראשונה, ערעור או החמרת מצב. כמו כן, מי שכבר הגיש תביעה וקיבל זימון לוועדה רפואית רשאי לפנות למרכז ולהתייעץ עם נציגיו ללא תשלום.

שנית, השירות לא ניתן בכל התחומים שבהם עוסקת ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. הוא רלוונטי רק לתביעות שעוסקות בנכות כללית, נכות מהעבודה, ילד נכה, שירותים מיוחדים, נפגעי פעולות איבה, נפגעי מחלת הפוליו ואנשים שרוצים לקבל פטור ממס הכנסה. התייצבות מול ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי בכל תביעה אחרת לא מאפשרת את השימוש בשירותי המרכז.

באר-שבע

קניון עזריאלי הנגב – צומת אלי כהן, באר שבע, מגדל הקניון. קומה 5
טלפון: 08-6831919
 
פקס:08-6831918
מייל: yadm@mediton.co.il
למפת הגעה לחץ כאן

חיפה

ההסתדרות 251 VCENTER קומה 1
טלפון: 077-3630431

פקס:077-3630435
מייל: yadmhaifa@mediton.co.il
למפת הגעה לחץ כאן

צפת

חרמון 1 קומה 1
טלפון: 077-3630436
 
פקס:077-3630419
מייל: Yadzefat@mediton.co.il
למפת הגעה לחץ כאן

לפרטים נוספים צור קשר