בדיקת HIV פרטית – בדיקת איידס פרטית

בדיקת HIV פרטית היא הדרך היחידה לגלות אם אתם נשאי נגיף HIV, או בשמה המוכר יותר של המחלה- איידס. בדיקות HIV מומלצות לכל המבוגרים, בין היתר מכיוון  שהן מהוות בדיקות סקר מהירות ונטולות כאב. מחלה זו מוכרת לקהל הרחב עקב הסטיגמות השליליות שנדבקו בה בעבר, אולם אין הן צריכות להוריד מחשיבות הבדיקה והשלכותיה הקריטיות.

למה נועדה בדיקת איידס פרטית?

הדרך היחידה לדעת בוודאות אם אתם חולים ב- HIV היא להיבדק. בדרך כלל, לא תדעו על קיום המחלה רק על פי התסמינים המלווים אותה, מכיוון שלמרבית האנשים שנדבקו ב-HIV או חולים במחלה אין תסמינים כלשהם במשך שנים רבות.

 

איך עובדת בדיקת HIV, או מה העיקרון העומד מאחורי בדיקה זו?

נגיף הכשל החיסוני האנושי (HIV) הוא סוג של נגיף מקבוצת הרטרו-וירוס, הגורם לזיהום ולאחר פרק זמן מסוים הוא יגרום לתסמונת כשל חיסוני נרכש. כאשר אדם נדבק באיידס, תהיה לכך השפעה על מערכת החיסון אשר תתבטא בהרס לימפוציטים מסוג T, ולאחר מכן יוביל הדבר לחסימת תהליכים חיסוניים שונים. 

אולם ברגע שאדם חולה באיידס, המערכת החיסונית תייצר נוגדנים שינסו להדוף את הזיהום, כך שהסוג הנפוץ ביותר של בדיקת HIV תתמקד בקיום נוגדנים אלו בדם. בדרך כלל לוקח לגוף כ- 3 חודשים לייצר מספיק נוגדנים שיוכלו להתבטא בבדיקה, אולם מצב זה יכול להימשך אף יותר מכך. לכן עלול לקרות מצב בו האדם הינו נשא, אך הבדיקה לא תמצא חיובית ל-HIV בגלל תקופה זו שנקראת “תקופת החלון”. אם תבדקו במהלך תקופה זו, תוכלו לקבל תוצאה שלילית גם אם אכן יש לכם HIV. במהלך תקופה זו, אתם עלולים גם להדביק אנשים אחרים.

היכן אפשר להיבדק?

אתם יכולים להיבדק עבור HIV ומחלות מין אחרות במרפאות השונות או במרכזי בריאות, אולם רבים מעוניינים לבצע בדיקה זו באופן פרטי וצנוע יותר. המשמעות של בדיקת אבחון פרטית היא שהתוצאות יהיו מוגנות על ידי חוקי הפרטיות, כך שאף אחד אחר לא יוכל לראות אותן בלי רשותכם. ההחלטה על בדיקה שכזו נעשית, לרוב, משום שהיא לא נכללת כחלק מהבדיקות הרגילות שהרופא או הגניקולוג שלכם עשוי לשלוח אתכם. עם זאת, חשוב להבין כי אין מה להתבייש, וכאשר נמצאים מול אנשי מקצוע אשר מנסים לעזור ולא לשפוט, תוכלו להסתייע בניסיונם וחוות דעתם המקצועית. 

הרעיון להיבדק אולי נראה מפחיד, אבל נסו לקבל זאת בראש פתוח ולהיות ענייניים. בדיקת איידס פרטית היא חלק מהאחריות והטיפול בבריאות שלכם, כדי למנוע הדבקה של אחרים ולסייע בעיכוב התסמינים עד כמה שאפשר.

היתרון הגדול של מדיטון בבדיקת איידס פרטית

אם החלטתם שאתם מעוניינים בבדיקת איידס פרטית, אין מקום טוב יותר לבצע זאת מאשר רשת מרכזים רפואיים- מדיטון. כל שנותר הוא להזמין תור במוקד תיאום התורים ולהגיע במועד הקבוע. אצלינו, במדיטון, תוכלו ליהנות משירותי רפואה פרטית, חסויים ודיסקרטים, בקרבה מרבית לביתכם (בסניפים השונים הממוקמים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע). תוכלו להתייעץ עמנו לגבי תוצאות הבדיקה ולקבל ייעוץ ופתרונות רפואיים מהרופאים המומחים והמקצוענים ביותר שיש.

 

לסיכום

אנו יודעים שהדאגה בנושא רגיש זה עלולה להיות גבוהה כך שניקח בחשבון את העובדה שיש לבדיקת איידס פרטית מחיר. שירות הלקוחות, הרגישות והאמפתיה שלנו למצבכם הינם מרכיבים עליהם אנו מקפידים בכל בדיקה ובבדיקה מסוג זה, אף ביתר שאת. כך שאנו מאמינים שבמסגרת מרפאות מדיטון תוכלו להיות סמוכים, בטוחים ורגועים שהבדיקה נעשית על פי התקנים המחייבים וכך גם הטיפול בתוצאות.

למידע נוסף על סוגי הבדיקות המוצעות ברשת מרפאות מדיטון – לחצו כאן.